Kurs MODUŁOWY Afazja dziecięca- podejście praktyczne
Cena regularna:
towar niedostępny
Opis
KURS MODUŁOWY Afazja dziecięca- podejście praktyczne
Czas trwania: 6 godzin zegarowych
Celem kursu jest zapoznanie uczestników z różnymi strategiami terapeutycznymi, które porządkują i pozwalają zrozumieć językowy obraz świata. Zaprezentowane autorskie rozwiązania terapeutyczne koncentrują się na idei, że drogą do nabywania umiejętności jest myślenie, samodzielne działanie i wielokrotne powtarzanie.
Plan spotkania:
MODUŁ I
1. Zaburzenia rozumienia mowy o różnorodnym nasileniu.
2. Oczekiwania rozwojowe- rozwój rozumienia u dzieci do 7 r. ż.
3. Diagnoza różnicowa, różne podłoże trudności: ASD, niedokształcenie mowy o typie afazji, niepełnosprawność intelektualna, wielojęzyczność, CAPD Narzędzia diagnostyczne.
4. Wątpliwości diagnostyczne – idea zespołów terapeutycznych, rola psychologa.
MODUŁ II
5. Strategie wspierające rozumienie. Rozwiązania praktyczne:
- omówienie przykładów ćwiczeń w każdym obszarze.
- rodzaje podpowiedzi (wzrok,gest, słuch, kolor, kształt)
- naprowadzanie na odpowiedź
- kształtowanie rozumienia przez działanie
-ćwiczenia pamięci wzrokowej, słuchowej i ruchowej
-doskonalenie percepcji i uwagi słuchowej
-trening uwagi
–filmy, przykłady zadań.
MODUŁ III
6. Obraz dziecka z niedokształceniem mowy o typie afazji motorycznej. Objawy specyficzne i niespecyficzne.
7. Zjawiska językowe- charakterystyka (asymilacje, metatezy, perseweracje, mutylacje itd.)
8. Diagnoza różnicowa.
9. Kryteria i sposoby wprowadzania poszczególnych części mowy- budowanie systemu językowego.
10. Zabawy i zadania utrwalające wprowadzane treści.
Cena: 299 zł (w tym materiały, certyfikat i dostęp na 3 miesiące) W przypadku faktur, których płatnikiem jest placówka oświatowa proszę o kontakt: logodemiapl@gmail.com
Prowadząca: Agata Gładowicz-Bojarska- neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel akademicki. Inicjatorka i prowadząca spotkania edukacyjne dla rodziców i nauczycieli. Autorka/współautorka warsztatów „Kiedy do logopedy”, „W co się bawić?”, „Dorosły wobec dziecięcej zabawy” oraz „Stymulowanie rozwoju mowy dziecka”. Prowadzi szkolenia dla logopedów z zakresu wywoływania głosek oraz opóźnionego rozwoju mowy.
#terapia #ORM #programowanie języka #stymulacja rozwoju mowy #pomysły #zabawy #zabawki #gry #pomoce #afazja #niedokształcenie mowy #sensoryczna #rozumienie #pj #kurs modułowy