Opis
Nagranie: Programowanie języka u osób dorosłych z afazją (w cenie materiały, certyfikat, link do nagrania do końca tygodnia) W przypadku faktur, których płatnikiem jest placówka oświatowa proszę o kontakt: logodemiapl@gmail.com
Program warsztatów:
Program warsztatów:
1. Rola funkcji prawej i lewej półkuli w procesie komunikacji
2. Techniki odbudowy lewopółkulowych funkcji językowych z wykorzystaniem zachowanych zdolności prawej półkuli.
· Techniki programowania podsystemu fonetyczno-fonologicznego
· Techniki programowania podsystemu semantycznego.
· Techniki programowania podsystemu syntaktycznego.
3. Analiza materiałów audiowizualnych
Krótki opis: Celem warsztatów jest wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę z zakresu programowania języka w terapii osób dorosłych z afazją. Świadomość zasad doboru elementów językowych najistotniejsza jest w przypadku głębokich zaburzeń afatycznych, gdzie jedyną drogą do samodzielnego komunikowania się pozostaje najczęściej wykorzystanie funkcji zachowanych tj. prawopółkulowych. Uruchomienie przetwarzania lewopółkulowego odbywać się powinno w obszarze wszystkich podsystemów języka, by pacjent dotknięty trudnościami komunikacyjnymi jak najszybciej odczuł proces restytucji mowy. Odbudowa systemu językowego związana jest z diagnozą 1. rozumienia, 2. nazywania i 3. powtarzania na każdym poziomie organizacji językowej. Podczas spotkania zaprezentowane zostaną techniki programowania języka u osób dorosłych z afazją oraz sposoby terapeutyczne konieczne do odbudowy wszystkich jego podsystemów.
Prowadząca: dr Anna Siudak – adiunkt w Katedrze Logopedii i Zaburzeń Rozwoju Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie; absolwentka filologii polskiej UJ oraz logopedii UP w Krakowie; neurologopeda w Centrum Origin Karków; glottodydaktyk w Centrum Nauczania Języka Polskiego Jako Obcego UP w Krakowie. Specjalistka wczesnej interwencji logopedycznej i terapeutycznej, terapii miofunkcjonalnej i PNF; członek Zarządu Małopolskiego Oddziału PTL oraz redaktorka naukowych wydawnictw „Nowa Logopedia” i „Neurologopedia”; autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w terapii osób dorosłych chorych neurologicznie, dzieci z zaburzeniami artykulacyjnymi oraz w nauczaniu wymowy obcokrajowców. W badaniach naukowych koncentruje się na diagnozie i terapii logopedycznej w przebiegu chorób neurologicznych u osób starszych, pre- i postnatalnej stymulacji dzieci oraz nauczaniu wymowy obcokrajowców.