Opis
Nagranie 6 godz.: Zaburzenia rozumienia w afazji dziecięcej- strategie wspierające i Niedokształcenie mowy o typie afazji motorycznej
Cena: W pakiecie taniej: 178 zł (w tym materiały, certyfikat i nagranie na 30 dni) W przypadku faktur, których płatnikiem jest placówka oświatowa proszę o kontakt: logodemiapl@gmail.com
1). Zaburzenia rozumienia w afazji dziecięcej- strategie wspierające
Celem webinaru jest zapoznanie uczestników z różnymi strategiami terapeutycznymi, które porządkują i pozwalają zrozumieć językowy obraz świata. Zaprezentowane autorskie rozwiązania terapeutyczne koncentrują się na idei, że drogą do nabywania umiejętności jest myślenie, samodzielne działanie i wielokrotne powtarzanie.
Program:
1. Zaburzenia rozumienia mowy o różnorodnym nasileniu. Oczekiwania rozwojowe- rozwój rozumienia u dzieci do 7 r. ż. Diagnoza różnicowa, różne podłoże trudności: ASD, niedokształcenie mowy o typie afazji, niepełnosprawność intelektualna, wielojęzyczność, CAPD Narzędzia diagnostyczne. Wątpliwości diagnostyczne – idea zespołów terapeutycznych, rola psychologa.
2. Strategie wspierające rozumienie. Rozwiązania praktyczne: - omówienie przykładów ćwiczeń w każdym obszarze. - rodzaje podpowiedzi (wzrok,gest, słuch, kolor, kształt) - naprowadzanie na odpowiedź - kształtowanie rozumienia przez działanie -ćwiczenia pamięci wzrokowej, słuchowej i ruchowej - doskonalenie percepcji i uwagi słuchowej -trening uwagi –filmy, przykłady zadań.
2). Niedokształcenie mowy o typie afazji motorycznej
Program:
1. Obraz dziecka z niedokształceniem mowy o typie afazji motorycznej. Objawy specyficzne i niespecyficzne.
2. Zjawiska językowe- charakterystyka (asymilacje, metatezy, perseweracje, mutylacje itd.)
3. Diagnoza różnicowa.
4. Kryteria i sposoby wprowadzania poszczególnych części mowy.
5. Zabawy i zadania utrwalające wprowadzane treści.
Prowadząca: Agata Gładowicz-Bojarska- neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel akademicki. Inicjatorka i prowadząca spotkania edukacyjne dla rodziców i nauczycieli. Autorka/współautorka warsztatów „Kiedy do logopedy”, „W co się bawić?”, „Dorosły wobec dziecięcej zabawy” oraz „Stymulowanie rozwoju mowy dziecka”. Prowadzi szkolenia dla logopedów z zakresu wywoływania głosek oraz opóźnionego rozwoju mowy.