Dziecko z afazją w przedszkolu i szkole – diagnoza i terapia

Cena: 449,00 zł 449.00
ilość szt.

towar niedostępny

Opis

Temat: Dziecko z afazją w przedszkolu i szkole – diagnoza i terapia logopedyczna

Data: 24-25.09, godz. 9-15.45 online

Program:

1. Afazja dziecięca jako jednostka nozologiczna – ustalenia terminologiczne

2. Specyficzne zaburzenia mowy u dzieci w diagnozie logopedycznej: alalia prolongata, alalia, niedokształcenie mowy o typie afazji, afazja dziecięca

3. Zróżnicowanie obrazu psychopatologicznego dzieci z afazją, typologia zaburzenia

4. Rozpoznawanie afazji u dziecka i różnicowanie z innymi zaburzeniami rozwoju – procedura diagnostyczna

5. Analiza objawów zaburzeń językowych w przypadku afazji dziecięcej (studia przypadków)

6. Problemy szkolne dzieci z afazją

7. Stymulowanie rozwoju dzieci z afazją

8. Terapia logopedyczna dziecka z zaburzeniami sensorycznymi

9. Terapia logopedyczna dziecka z zaburzeniami motorycznymi

10. Programowanie języka u dzieci ze specyficznymi zaburzeniami rozwoju mowy

Cena: 449 zł (w tym certyfikat i materiały) Szkolenie NIE będzie nagrywane. W przypadku faktur, których płatnikiem jest placówka oświatowa proszę o kontakt: logodemiapl@gmail.com

Prowadząca: prof. nadzw. dr hab. Jolanta Panasiuk

Jestem zatrudniona w Zakładzie Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego UMCS w Lublinie na stanowisku profesora uczelni, gdzie prowadzę badania naukowe z zakresu teorii komunikacji, tekstologii i neurologopedii. Jestem autorką około 300 publikacji naukowych, w tym standardów postępowania logopedycznego w przypadkach afazji, pragnozji, alalii i niedokształcenia mowy o typie afazji, zespołu Aspergera, zespołu zamknięcia, zespołu psychoorganicznego czołowego, zaburzeń mowy w przebiegu procesów neurodegeneracyjnych i dezintegracyjnych. Zrealizowałam dwa indywidualne projekty badawcze KBN: „Zaburzenia języka a komunikacja w przypadkach uszkodzeń lewej półkuli mózgu” i „Interakcja a afazja”. Jestem autorką monografii "Afazja a interakcja. TEKST - metaTEKST - konTEKST" (Lublin, Wydawnictwo UMCS 2012). Przyjmuję pacjentów w Uniwersyteckie Pracowni Logopedycznej, gdzie specjalizuję się w diagnozie i terapii zaburzeń mowy u dzieci i osób dorosłych ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi. Wykładam na studiach magisterskich, podyplomowych i specjalizacyjnych w zakresie neurologopedii w Lublinie i w innych ośrodkach naukowych kształcących logopedów. Jako prelegent uczestniczyłam w wielu konferencjach naukowych organizowanych przez środowiska lingwistów, psychologów, logopedów, lekarzy w kraju i za granicą. Przez dwie kadencje (2002-2008) pełniłam i od 2014 roku ponownie przyjęłam obowiązki Sekretarza Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, a w 2017 r. zostałam Przewodniczącą PTL, uczestniczyłam w pracach Komisji Rozwoju i Zaburzeń Mowy Polskiej Akademii Nauk, byłam członkiem grupy ekspertów tworzących obowiązujący dziś program specjalizacji w neurologopedii, wypełniałam obowiązki krajowego konsultanta w dziedzinie neurologopedii przy Ministerstwie Zdrowia, byłam członkiem Komisji Egzaminacyjnej na Państwowym Egzaminie Specjalizacyjnym w zakresie neurologopedii, od 2019 roku jestem członkiem Rady Języka Polskiego PAN, gdzie kieruję pracami zespołu Zaburzeń i Rozwoju Mowy. Działam w kilku towarzystwach naukowych i komitetach redakcyjnych, jestem redaktorem naczelnym "Logopedii" i "Biuletynu Logopedycznego". Za pracę na rzecz środowiska logopedycznego zostałam odznaczona przez Prezydenta RP Brązowym Krzyżem Zasługi i Srebrnym Krzyżem Zasługi, za osiągnięcia dydaktyczne otrzymałam z rąk Minister Edukacji Narodowej Medal Komisji Edukacji Narodowej, a za książkę „Afazja a interakcja. TEKST – metaTEKST – konTEKST" (Lublin 2012, Wydawnictwo UMCS), uznaną za wybitne osiągnięcie naukowe, w 2014 roku otrzymałam nagrodę Prezesa Rady Ministrów RP.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl